お知らせ

GIS生2名が「未来教室サティフィケート」の設置に貢献!/ 2 GIS students contribute to the setting up of the Learning for the Future Certificate!

  • 2023年04月24日
お知らせ

法政大学は、2023年度より学生発案型教育プログラム「未来教室サティフィケートプログラム」を開講しました。
このプログラムは学びの主体である学生自身が発案したプログラムです。「学生が考える新たな教育プログラム開設のための学生サポーター」を募集し、学部・学科や学年を超えたメンバー(13名)が集まりました。
そのメンバーのなかに、GIS(グローバル教養学部)の学生が2名参加しました!

  • 学生サポーターへの応募理由について(インタビュー抜粋)

今さん
「法政大学は15個も学部があるので、その大学にあるリソースを最大限に活用して、何か自分がいつも学んでいること以外の学問を学ぶ機会があれば...」

松原さん
「自分が一年生の時に授業を履修するにあたって、もっとこうなればいいのにな、そういう思ったことを学生として教授の方々に伝えるいい機会なのではないかと思ったから...」

お二人のインタビューの詳細やプログラムの概要について、こちらからご確認ください。
「学びに対する向上心」や「現状に対する問題意識」をこれからも持ち続けて頑張ってほしいと思います。


 ・紹介動画ウェブサイト
  https://www.youtube.com/watch?v=y8QT9QpsRoc
 ・CP全体紹介ウェブサイト
  https://www.hosei.ac.jp/kyoiku/tayosei/sogo/certificate_program/
 ・大学ウェブサイト
  https://www.hosei.ac.jp/info/article-20230411102715/
 ・大学プレスセンター
  https://www.u-presscenter.jp/article/post-50499.html

 

In the 2023 academic year, Hosei University launched the Future Classroom Certificate Program, a student-initiated educational program.
The idea for this program came from the students themselves, who are the main targets for learning. 13 Student Supporters for Setting Up New Educational Programs Suggested by Students were recruited from across different faculties, departments and year of study.
These 13 students include 2 GIS (School of Global Liberal Arts) students!

  • Reasons for applying to be Student Supporters (excerpt from interviews)

Kon-san
"Hosei University has 15 departments and faculties, so, given the opportunity, I think I need to make the most of the resources at the university and learn something different to my normal classes."

Matsubara-san
"I think it is a good opportunity for me as a student to give professors my opinion on what would be most helpful for students who have just started their first year at university.”

Find out more about their interviews and an overview of the program here.
We hope that you will continue to have "aspiration to learn" and "awareness of current issues" and study hard.