お知らせ

【学部ニュース】福岡ゼミBMW社を訪問/Fukuoka Seminar Visits BMW Japan

  • 2025年07月31日
お知らせ

7月18日、福岡ゼミは、昨年のセールスフォース社訪問に続き、BMW社を訪問しました。今回の訪問では、企業説明に加え、BMW社で活躍する若手社員との意見交換を行いました。 企業説明では、主にBMW社のブランディング戦略について詳しくご説明いただきました。若手社員との意見交換では、入社までの経緯や「働くこと」の意味、目的と手段の関係性、そして人生における目標は変化していくものであり、決してリニア(直線的)ではないことなど、学生にとって多くの示唆を得る機会となりました。 その後のオフィス見学では、外資系企業らしい生産性やモチベーションを高めるレイアウトや施設に触れ、一般的な日系企業との違いに学生たちは大きな驚きを感じていました。 このような貴重な機会をご提供いただいたBMW社に、あらためて心より御礼申し上げます。 福岡ゼミでは今後も、ビジネスおよび国際経営戦略を軸とし、理論と実践を融合した学びに取り組んでまいります。

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In the wake of last year’s successful visit to Salesforce, the Fukuoka Seminar visited BMW Japan on July 18th this year. This visit included a company briefing and an opportunity to exchange ideas with BMW's young employees. During the corporate presentation, BMW representatives provided an in-depth explanation of the company's branding strategy. Through the dialogue exchange with the young employees, our GIS students gained valuable insights into the meaning of Work, the variety of career paths that exist, and the relationship between Purpose and Means. One central idea that emerged out of this session was that Life Goals Change. Life Aspirations are not fixed but evolve over time—highlighting that career paths are rarely linear. The subsequent office tour showcased a workspace designed to enhance productivity and worker motivation, which are often characteristic of global companies. Students were amazed by the layout and the facilities of BMW Japan, which appeared to contrast the workspaces commonly found in traditional Japanese firms. We would like to extend our sincere gratitude to BMW Japan for providing our students with this valuable and enriching opportunity. The Fukuoka Seminar will continue to engage in Learning that integrates theory and practice, with a core focus on business and international management strategy.