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【学部ニュース】松原愛莉さん、優秀な学業成績で表彰 / Airi Matsubara receives award for excellent academic results

  • 2024年06月03日
  • イベント・行事
  • 受賞
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松原 愛莉さん
グローバル教養学部グローバル教養学科2024年卒業
2020年、グローバル教養学部入学。2024年2月、London School of Economics (LSE) に合格。同年4月には早期卒業制度を利用して卒業し、2024年9月にLSEに進学予定。


優秀な学業成績を収め表彰

2024年5月24日、松原さんは優れた学業成績を収めたことが評価され、福岡学部長から表彰状と記念品を授与されました。

学ぶことの楽しさを知った三年間

福岡学部長との対談で松原さんは「GISに入学して、学ぶことの楽しさを知ることができました。」と述べました。彼女がGISでの学びを通じて得た多様な知識と視野の広がりは、彼女の成長を支え、次のステージでさらに深めていくことを期待しています。

松原さんは、GISのカリキュラムが提供する幅広い教養教育や、専門分野にわたる深い学びを体験し、自らの興味を追求することができました。また、少人数制の授業やディスカッションを通じて、学びの楽しさを実感し、自身の可能性を広げることができたのではないでしょうか。

語学力の向上は副産物

海外大学院進学を目指し、IELTSを受験した松原さんは、入学時に7.0だったスコアを、出願時には8.5まで向上させました。特筆すべきは、特別な対策を講じることなくこの成果を達成した点です。GISでの3年間、英語でエッセイを書き、英語で書かれた資料を読み、それをもとに英語でディスカッションする日々を重ねた結果、自然と語学力が向上したのでしょう。

GISは、英語を学ぶ学部ではなく、英語を学びの手段として活用する場です。しかし、グローバルスタンダードなカリキュラムを通じて、確実に英語力が向上することは、GISの学びの特徴のひとつと言えるでしょう。


Airi Matsuhara
Department of Global and Interdisciplinary Studies, 2024 Graduate
Entered GIS in 2020 Accepted onto MA program at London School of Economics (LSE) in February 2024 Airi used the early graduation system to graduate this year in April, and in September of this year she will begin her studies at LSE.

In recognition of her achievements, she has been given the Award for Excellent Academic Results

In recognition of her outstanding academic achievements, Airi was presented with an award and a gift by Dean Fukuoka on May 24, 2024.

A 3-year journey in which she learnt the joy of study

Speaking to Dean Fukuoka, Airi explained that, "at GIS, I got to learn the joy that comes from study." The diverse knowledge and wide-ranging perspective she has obtained through her studies at GIS will without doubt support her development in the future. We sincerely hope that she will continue to deepen her knowledge in the next stage of her academic study.
Airi was able to experience and utilize the GIS curriculum, which offers a wide range of liberal arts subjects and in-depth learning across specialized fields, and this allowed her to also pursue her own interests within liberal arts. Moreover, through our small class sizes and open discussions, she was enabled to experience the joy of learning and to broaden her potential.

The fruits of enhancing language ability

Airi sat the IELTS English proficiency exam for the purpose of gaining a place at a graduate school abroad, and she managed to improve her initial score of 7.0 when she first enrolled to 8.5 by the time she was applying for graduate schools. The most remarkable point about this is that she achieved this result without doing any special study for the IELTS exam. During her three years with us at GIS, she wrote many essays, read a lot of materials and books, and full-heartedly engaged in classroom discussions. She did all of this in English, and as a result her language skills naturally improved.
GIS is not just a department where students study English, it is a place where students use English as a means for learning. In this sense, it could be said that one of the distinctive characteristics of learning at GIS is that students steadily improve their English skills by following a global standardized curriculum.