GIS verifies the academic results of students against the admission, curriculum and diploma policies, and the below.
Period |
Method |
Learning outcome |
---|---|---|
When applying |
・ High school graduation report |
・ Basic academic ability (AP1) |
First year education |
・ Small classes, and experience diversity in an academic community which itself is formed of faculty staff and students from a range of backgrounds. |
・ Introductory knowledge of a wide range of disciplines (DP2) |
Foundational education stages
|
・ Full completion of 100-level Introductory Courses from a range of disciplines |
・ Ability to identify problems in everyday life (DP1) |
Applied education stages |
・ Full completion of 200-level l Intermediate Courses from a range of disciplines, participation in group and class discussions, interactive study, such as presentations, and academic essay writing |
・ Ability to make unbiased judgements about problematic issues, without bias or prejudice, to arrive at solutions (DP1) |
Applied education stages |
・ Full completion of 300-level Advanced Courses from a range of disciplines, participation in group and class discussions, interactive study, such as presentations, and advanced academic essay writing |
・ Ability to adopt an analytical perspective that transcends conventions and narrow disciplinary confines (DP1) |
At graduation |
・ Acquisition of credits |
・ To acquire the abilities of the above applied education stages, and be prepared to make use of them to the fullest extent possible in future (such as employment, graduate school, etc.) |
GISでは、学生の学修成果について、アドミッション・ポリシー、カリキュラム・ポリシー、ディプロマ・ポリシーに照らして、下記のとおり検証を行う。
時期 |
手段 |
学修成果 |
---|---|---|
入学時 |
・調査書 |
・基礎的な学力(AP1) |
初年次教育 |
・少人数かつ多様なバックグラウンドをもつ教員や学生で構成される学部内のコミュニティーにおいて多様性を経験 |
・幅広い学問分野の入門知識(DP2) |
基礎教育段階
|
・100-level Introductory Coursesを様々な学問分野から総合的に履修 |
・日常の具体的出来事から真の問題点を発見することができる能力(DP1) |
応用教育段階 |
・200-level l Intermediate Coursesを様々な学問分野から総合的に履修、グループディスカッション、クラスディスカッションへの参加、プレゼンテーション等、双方型学習、学術的なエッセイの執筆 |
・問題点を偏見や先入観にとらわれず整理し、向かうべき方向性を見出す能力(DP1) |
応用教育段階 |
・300-level Advanced Coursesを様々な学問分野から総合的に履修、グループディスカッション、クラスディスカッションへの参加、プレゼンテーション等、双方型学習、学術的に高度なエッセイの執筆 |
・固定したものの見方に囚われない、領域横断的な問題分析能力(DP1) |
卒業時 |
・単位習得状況 |
・上記、応用教育段階における各種能力とそれらを進路先(就職・大学院進学等)で最大限に活かす心構え |